FAQ’S
1
Waarom heet het bedrijf DitisgeenPRbureau.nl?
Wij gaan verder waar PR-bureaus stoppen. Aandacht is voor ons geen doel, maar een tool. Wij creëren verhalen die interessant zijn voor journalisten en zien PR en storytelling als onderdeel van de marketingmix (hoewel PR geen marketing is). We benaderen het proces van verhalen delen als een soort sales, waarbij we verhalen ‘verkopen’ aan journalisten, die deze verhalen op hun beurt aan hun lezers ‘verkopen’.
2
Zijn jullie een PR bureau?
Ja, in essentie zijn wij een PR-bureau. Wij creëren, managen en monitoren strategische PR-campagnes. Het verschil met reguliere PR-bureaus? Wij zijn ondernemende professionals met een bredere kijk op PR en ondernemerschap. Wij fungeren als betrokken sparringpartner met oog voor ondernemerschap en streven naar het behalen van de algemene bedrijfsdoelstellingen. We werken graag samen met het groei- en marketingteam en geven breder advies indien nodig.
3
Waarom zou ik kiezen voor een 4, 8 of 12 maanden durende samenwerking?
PR en storytelling vergen tijd. Door meerdere contactmomenten verspreid over minimaal 4 maanden raken Nederlandse (branche)media en hun lezers geïnteresseerd in jouw verhaal. Een samenwerking van 8 maanden leidt doorgaans tot nationale media-aandacht en het behalen van je doelstellingen. Na 12 maanden ontstaat er een expertstatus, waarbij jouw bedrijf, concept of individu een sterke positie verwerft in de Nederlandse media.
4
Wat is jullie werkwijze?
Wij gaan op zoek naar relevante nieuwsverhalen binnen jouw organisatie. Deze verhalen vertalen wij naar persberichten, mailings en uitnodigingen voor interviews. We verspreiden deze via nauwkeurige targeting onder journalisten. Door het creëren van verschillende contactmomenten, onderhouden we goede relaties en blijven we in contact met de doelgroep. We hebben ook contact met journalisten en gebruiken relevante statistieken uit onze perssoftware om de nodige vervolgstappen te bepalen. Als verhalen niet worden opgepakt, passen we de strategie aan. Persberichten zijn een onderdeel van onze werkwijze, maar zeker niet de enige focus. Continuïteit is cruciaal en volharding loont!
5
Wat is PR anno 2024?
PR biedt zichtbaarheid en zichtbaarheid creëert kansen. Journalisten vormen de vierde macht binnen het model van Montesquieu. Een validatie en publicatie door die vierde macht zorgt niet alleen voor validatie, maar ook voor zichtbaarheid en dus kansen. Afhankelijk van de doelstellingen van de organisatie kan een strategische PR-campagne bijdragen aan personal branding, sales, het aantrekken van partners, personeel of investeerders.
6
Zijn persberichten de heilige graal in PR?
Nee. Hoewel persberichten nog steeds waardevol zijn voor een succesvolle PR-campagne, zijn er tegenwoordig meer manieren en kanalen om contact te leggen met journalisten.
7
Over hoeveel perscontacten beschikt het bedrijf?
Ditisgeenprbureau.nl beschikt over een database met ruim 1 miljoen perscontacten. Hierdoor kunnen wij in principe elke sector of branche bedienen en wereldwijd de juiste journalisten benaderen.
8
Geven jullie garanties?
Ditisgeenprbureau.nl garandeert dat we alleen opdrachten aannemen waarvan we denken dat we PR-waarde kunnen leveren. We zoeken naar relevante nieuwsmedia en voeren verschillende PR-experimenten uit. Op basis van deze experimenten volgen publicaties of lessons learned, waarop wij de strategie kunnen aanpassen of intensiveren.
9
Wat is storytelling en hoe doen jullie dat?
Storytelling is het vertellen van samenhangende verhalen die verband houden met jouw organisatie, merk, concept of persoon. De verhalen moeten relevant zijn voor de doelgroep en zijn afhankelijk van de doelstellingen. In eerste instantie is de doelgroep de journalisten en hun lezers, kijkers of luisteraars. Door gesprekken te voeren met personen binnen de organisatie ontstaan er haakjes, verhalen, invalshoeken en achtergronden.
10
In welke sectoren opereren jullie?
Nieuwswaarde kan in principe in elke sector of branche worden gecreëerd. Wij werken graag voor startups en scale-ups in de technologische sector, gezondheidszorg, financiële en zakelijke dienstverlening en duurzaamheid. Daarnaast werken we ook voor overheden en investeringsclubs.
11
Wat is het belangrijkste onderdeel in PR?
Verschillende onderdelen zijn belangrijk voor het slagen van een PR-campagne, zoals het persbericht, de communicatie, de relaties, sprekende foto’s, de juiste journalisten, heractivatie, de kracht van herhaling en continuïteit.
12
Kunnen we korting krijgen?
Omdat wij een bedrijf zijn dat zich richt op woorden en storytelling, zijn we niet zo dol op cijfers :-). Daarom kunnen we een eenmalige korting van 5% bieden bij betaling van de jaarfee in één keer. Dit bespaart ons allebei veel administratie en tijd, die we beter kunnen gebruiken om jullie verhalen te vertellen.
Wij steunen vrije pers, doneer ook!